Tuesday 15 January 2008

LSSOC - Mitsubishi Starion



During the first LSSOC gathering, there the only Starion appeared amongst the uglies. This starion was brought by the owner from Penang. I personally took few shots and here you are.... Unfortunately details on the engine is unavailable
yet. I'll update as soon as I got all of those. According to the owner, there are few other starions. He couldn't contact the rest to join the gathering. Hopefully next time they'd join our activities

Kejahatan starion bukanlah pada bentuknya yang seksi, tapi terletak pada sport rimnya... Wah law... Look at the rear tyre. It's a 265 series and still tak cukup ahh. Dengar kata kalajuannya sepantas buraq. Tak tercapai akalku..... Walaupun tayar belakang meletup on the way to the gathereing, namun kereta jahat ini tak patah semangat. Pecah tayar bertongkat rim besi... Sampai jugak akhirnya.


aisey mann...


The cockpit is clean and neat. Macam naik Air Asia pulak rasanya.



Ni ha enjin... Aku kagum dengan model ini mantap dan menggoda setiap mata yang memandang. Jika dibandingkan dengan Sapporo atau Lambda, model ini sememangnya tidak ortodok mana. Model yang dikeluarkan sepanjang 1982-1989 ini telah dipasarkan atas beberapa nama seperti Chrysler Conquest, Dodge Conquest, Mitsubishi Colt Starion, Plymouth Conquest.

Engine
4G63 2.0 L I4
4G54 2.6 L I4

Transmission
5-speed manual
4-speed automatic



Apa lagi yang aku harus kata tentang model ini...? Baik tanya saja pemiliknya, Mr Jazman! Kalau mau contact, buleh.... email aku. Saudara Jazman sedia berkongi pengalamannya..


Man.... apa kata kalau hang sedekah saja sport rim ni ke aku....?












5 comments:

  1. ade starion yg hendak dijual? 10 ribu ckup tk ntok di lego derr.

    ReplyDelete
  2. gua ada 1 biji,tengah projek tukar enjin.mana nak cari sparepart kete ni

    ReplyDelete
  3. Hi bro.. saya alban, baru memiliki sebuah mitsu starion color merah. saya minat dengan trimming bawah bumper depan seperti brader punya, mana boleh saya beli? harap2 brader sudi membalas. tq.


    cordialban@hotmail.com @ 017-3366068

    ReplyDelete
  4. Salam... Sedang mecari cermin pintu utk starion sy.. Pls email me aneezdaneezd87@gmail.com or wasap 0192455059 tq

    ReplyDelete